TechZilla GRRR

TechZilla

TechZilla

Milyen tévét vegyek százezer forintért?

Gyártó? Képméret? Okostévé? Új vagy régi? Mi a fontos, mire kell figyelni?

2016. október 04. - TechZilla

Nincs könnyű dolga az embernek, ha tévét akar venni. A boltokban és az internetes oldalakon finoman szólva sem kap mindig hiteles információkat, de TechZilla most jön és segít GRRRR! Nézzük a legfontosabb szempontokat, hogy pontosan mire is kell vagy érdemes figyelni, ha valaki százezer (100 000) forintban gondolkodik, és a végén néhány konkrét tippnek is jutott hely.

33.jpg


Újat vagy használtat?
Csakis új tévét érdemes venni. Egyrészt a gari miatt, másrészt meg mert sosem lehet tudni, hogy ki és hogyan használta korábban. Lehet, hogy gyötörte a csatlakozókat, csak szimplán megborult és van rajta egy repedés...Több mint tíz éves áruházi tapasztalat alapján nyugodtan ki tudom jelenteni, hogy kényes jószágok ezek, nehéz rájuk tökéletesen vigyázni. Idővel egyébként a képminőség is romlik valamelyest, ami az LCD tévék esetén a háttérvilágításra vezethető vissza, a plazmáknál meg a fényerő csökkenésére, illetve az úgynevezett beégésre (amikor például ott marad a csatorna logó sziluettje örökre a kijelzőn).

Gyártó
Ha tv vásárlásra kerül sor, csak nagy márkában érdemes gondolkodni, ilyenből pedig jelenleg öt van a magyar piacon: Sony, LG, Samsung, Panasonic, Philips, a többivel nem érdemes foglalkozni. A saját márkás, vagy noname (Vortex, Manta, Telefunken, Horzion stb.) készülékek szóba sem jöhetnek, mint ahogy azok a régi nagy nevek sem sem, amelyek anyacége a névhasználati jogot mostanra eladta, hiszen ezeknek a tévéknek köze sincs már a régi minőségi darabokhoz (JVC, Blaupunkt, Pioneer, Orion, Hyundai stb.). A kép minősége is rossz, a hang is, a kezelés is förtelem, felesleges ezt erőltetni, még akkor is, ha igen jó áron adják. Ez utóbbi csoport egyébként szerintem konkrétan átbaszás, hiszen azokat simán meg lehet téveszteni ezzel, akik 5 évente egyszer szánják rá magukat arra, hogy szétnézzenek a tévék között.

A Sharp és a Toshiba külön kategóriát képez, ugyanis ezek nem gagyik, szimplán csak régiek, hiszen friss modelleket 2-3 éve nem kaptunk se mi, se a többi kereskedő. Ennek hátterében az áll, hogy a tévés részlegüket eladták, és csak 2017 elejére várhatóak vadonatúj készülékek (de már ezeket sem a japán cégek gyártják).
Az ilyen olcsó, azaz belépő szintű kategóriában tovább szűkül a szóba jöhető cégek köre. A Panasonic és a Philips olcsó, gagyi panelt épít a legtöbbször ezekbe a tévékbe (pontosan költséghatékonysági okokból), ami meg is látszik a képminőségen. Szóval ezek is mehetnek a levesbe!

Méret
Minél nagyobb annál jobb! Ilyen árért maximum 43 inches tévét lehet venni. Ami nagyobb, ott valami svindli van.

family.jpg


Okostévé
Nem fontos! Az olcsó kategóriában annyira gyenge a beépített hardware, hogy teljesen felesleges az internettel vacakolni, vagy programok futtatásával kísérletezni, csak szenvedés lesz a vége. Úgyis egyedül a YouTube-nak és a Netflixnek van értelme, de a kis teljesítmény miatt, jó esély van rá, hogy lassúak lesznek, akadoznak, minden bajuk lesz. Aki nem bírja ki YouTube nélkül, az vehet persze okostévé rendszert futtató televíziót, nem dől össze a világ.

Dizájn
Ez ne legyen már szempont!

Médialejátszó
Ma már szinte mindegyik televízióban van beépített médialejátszó szoftver, ami azt jelenti, hogy csak be kell dugni az USB-be egy pendriveot, és a tv már képes is lejátszani a rajta lévő filmet.

Felbontás
Ebben a kategóriában ma még csak Full HD-t (1920 x 1080 pixel) árulnak, az tökéletesen elég az ilyen mérethez, de ennél kevesebbel (HD, HD Ready - 1280 x 720) 40 inchtől felfelé már nem szabad beérni!. Ha valaki mégis belefutna egy 4K (3840 x 2160)készülékbe, az gyanakodjon erősen!

Kezelés
Ahogy az illemtanárnőm mondta: "Egy bizonyos szint felett kurva mindegy, hogy milyen a menürendszer, meg a távirányító". Azaz legyenek normális, olvasható menüpontok (akinek fontos, annak magyarul), ne kapcsoljon ki magától, ne lassuljon be, és normálisan reagáljon a gombok nyomkodására. Ez mind a három ajánlott gyártó (Sony, LG, Samsung) tévéinél jól működik, viszont a gagyiknál simán előfordulhat, hogy ezzel is van baj. Azért az tényleg remek érzés lehet, mikor megveszi valaki a jóárasított tévét, aztán az kilövi magát a meccs közben. A szerviz ilyenkor szokta sajnálkozva széttárni a kezét....

yha.jpg

Képminőség
Ez szigorúan magánvélemény, de filmnézésre az LG a legjobb szerintem, a Samsungoknak ugyanis túlságosan élénkek a színei. Az viszont tény, hogy játékra viszont a Sony, a japók tévéiben a legkisebb a válaszidő. Ezt az adatot nem is adják meg hivatalosan a partnerek, külföldi blogokból lehet kiguberálni, és ez azt jelenti, hogy milyen gyorsan reagál a kép arra, ha valaki a Playstation kontrollerén megnyomja a kart. Én mondjuk speciel semmi különbséget nem érzékelek, de aki sokat játszik az állítólag igen.

Beépített WiFi:
Nem fontos. Ha van nem baj, mert akkor a Miracast (képernyőtükrözés) használatára, netes appok futtatására is jó esély van, de ha ez hiányzik, akkor sem kell főbe lőnie magát senkinek.

És most jöjjön 3 konkrét ajánlat, amivel nem lehet mellélőni ebben az árkategóriában

LG 43LH500T
Samsung 40J5000
Sony KDL32R500C

Itt a világ legjobb Facebook oldala!

A bejegyzés trackback címe:

https://techzilla.blog.hu/api/trackback/id/tr7411767509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulcsarb 2016.10.05. 15:53:10

vigyázat!
a harmadik ajánlat (Sony KDL32R500C) felbontása csak 1366 x 768,
most akkor mégsem fontos a FullHD?

SzotyiZ 2016.10.05. 15:54:26

Szerintem meg a Samsung jobb mint az LG de manapság ember legyen a talpán aki megtudja állaptani melyik a jobb de ha tv akkor csak ez a 2 márka :)

kulcsarb 2016.10.05. 15:58:57

ha SONY akkor már inkább ez: Sony KDL40R450C 40" Televízió
smartshop.hu/sony-kdl40r450c-40-televizio.html
(104 ezer forintért)

TechZilla 2016.10.05. 16:01:35

@kulcsarb: Teljesen igazad van, kicsit módosítottam, szerintem 32 inchnél meg nem olyan vészes a HD Ready. Nagyon szépen köszönöm az észrevételt!

Amit ajánlottál, az is jó, de szerettem volna 100k alatt maradni

2016.10.05. 16:21:22

Túl élénk a színe? Hát állítsd be bakker olyanra, hogy szereted!!! Beállíthatod szürkeárnayalosra is, ha zavarnak a színek.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.10.05. 16:39:28

Épp nyár elején vettünk egy 140 cm-es tévét, kb. a cikkhez hasonló szempontok alapján, méghozzá a Zósan alap sajátmárkását 130 K-ért (focivébé akcióban). A színe tökéletes (ma már nagyon kis különbségek vannak a képvisszaadásban, ezt saját magam is tapasztaltam, amikor megnéztem vagy egy tucat különböző ákategóriájú tévét, egyébként tudtommal 2-3 panelgyártó van a világon), hangja gagyi, de ezeket a tévéket már eleve házimozi rendszerre kötjük, a zinterneten nem tud semmit (nem okostévé), de minek, a saját szoftverét úgyse frissíti a gyártó, így vettem hozzá egy Nexboxot 6000 Ft-ért (kiváló szolgáltatásokkal, frissülő Android rendszerrel stb.).
Szóval most van egy kiváló tévém gyönyörű színekkel, kb. 50%-kal olcsóbban, mintha valami "márkás" név lenne ráírva. ;)

nyugoggyale 2016.10.05. 16:42:15

Samsung, LG sajat tapasztalat.
Samsung-fel ev utan led panel csere...
A hang elvezhetetlen.
A menu ok.

LG: nem volt vele semmi problema es hangja is sokkal elvezhetobb...

Öcsielvtárs 2016.10.05. 16:49:45

Mall.hu, Emag.hu, hát, ti tudjátok. Max. vállfát rendelnék tőlük. Probléma esetén sikeres gariztatást, és nem meglepődni, ha nincsen magyar nyelv a készülékben. (Tékozló Homár olvasók előnyben)

TechZilla 2016.10.05. 16:59:16

@Öcsielvtárs: Csak a modellek miatt kerültek bele ezek a linkek (hogy legyen ár, mert a gyártók oldalán nincs!) Nyilván meg lehet venni máshol is.

2016.10.05. 17:05:57

"Dizájn
Ez ne legyen már szempont!"

kösz, tovább nem olvastam, pedig a segg jó!

CSM csizo 2016.10.05. 17:16:06

@Öcsielvtárs: A Tékozló homárban is vannak gyengeelméjű "tudatos vásárlók".
Emagról még nem rendeltem, de a Mall.hu-val kapcsolatban jó tapasztalataim vannak..

Zephyrous 2016.10.05. 17:28:50

Van Samu és LG okostévénk is, előbbire még sosem jött update, utóbbira X havonta jön és tényleg több funkció, szolgáltatás lesz elérhető rajta.
A Samu terméktámogatása hihetetlenül szar. Ezt már a Galaxy S3 okostelefonomon is észrevettem, ahol 1 főverziót sem frissítették az Androidot. Gáz...
Soha többé Samut!

bontottcsirke 2016.10.05. 17:32:28

LG. A Samunak tényleg gyárilag túlhúzottak a színei, de egyébként meg nem jobb a képe, cserébe nekem minden, amire samsung volt stencilezve rövid időn belül tönkrement, legyen az telefon, fényképező, akármi. Ha nem ment tönkre hülye menüje volt és/vagy szarul működött.

Viszont van egy Orion 66 cm fhd tévém, képre eddig az lg-ig agyonvert mindent, a hagja is jó, a távirányítója zseniális. Az euroniocsban vettem és azóta sem láttam neten ezt a típust, már csak azért sem, mert ezt hivatalosan csak 768- as hd ready-vel szerelték. Szóval vannak furcsaságok a gagyi kategóriában is.

wolves84lb 2016.10.05. 17:41:58

Két éves a Samsung TV-m, igaz, nem ez az árkategória volt, de tökéletesen működik, és gyönyörű. Egy TV-nél manapság már sztem ez is számít., hiszen a szoba részei, amit elég sokat bámul az ember.

wolves84lb 2016.10.05. 17:44:01

"A Samu terméktámogatása hihetetlenül szar. Ezt már a Galaxy S3 okostelefonomon is észrevettem, ahol 1 főverziót sem frissítették az Androidot. Gáz..."

A Galaxy S3 óta eltelt pár év, talán a Samu is fejlődött azóta (igen, fejlődött...nekem 2 S4, egy S5 és egy S6 Edge után ez a véleményem :D).

wolves84lb 2016.10.05. 17:48:22

De ha már ez amolyan tech-blog-gféle...ez a Miracast hogy működik alapvetően? Illetve azt kb értem, csak zavar, hogy a Win10-es toshiba loptop-ot nem tudom összekötni a Samu TV-vel hdmi nélkül.

Azt gondolom, ezt a funkciót alapvetően a mobilokra és tablet-ekre találták ki, ott műxik is, a Samu teló meg a Samu TV is kifogástalanul kommunikál egymással. De a rohadt laptop nem.
Ott kell valami speckó hardware-nek is lennie windows-oldalon? A TV alapból tud ilyen kommunikációt, de vettem is hozzá egy miracast-izét, amit a hdmi-be és usb-be kell dugni a TV-n.

Van valakinek ezzel tapasztalata? PC+TV Mirqacast-tal?

Negrogo 2016.10.05. 18:03:42

LG. Az IPS paneljeik nagyon jok. Minoseg teren is. Ezert van DELL (grafikus) monitorom amiben LG IPS panel van. Samsungot nem vennek TV-ben de monitorkent se. Regen voltak ezek igazan jok, ertsd ugy 10 eve.

@Zephyrous: Azert azota jo par ev eltel. A mostani Samsung telok nagyon jok. Mondom ezt ugy korabban sose volt, ami nem veletlen es nalam utolso lett volna, h azt vegyek de 2 honapja ujitottam egy Galaxy A3(6) -ra ami mind minosegben, tudasban, kinezetben, verhetetlen es szamomra legjobb merettel rendelkezik. 5 collnal nagyobbat nem akartam. 5.1-es droiddal jott es mar rajta a 6.0

laci_52 2016.10.05. 18:16:40

"Minél nagyobb annál jobb!" Ez igaz, de a nagy tévéhez nagy szoba is kell! Egy 43 inches tévét legalább 3 méterről kellemes nézni.

Phteven 2016.10.05. 18:44:11

Öööö... Én azt se tudom, hogy a tévénk milyen gyártmány, nem hogy a típusát. :-D Annyit tudok róla, hogy fekete, és 50"-os. Öreg vagyok-e? :-D

gycs 2016.10.05. 18:53:56

@laci_52
"Egy 43 inches tévét legalább 3 méterről kellemes nézni."
Ez így kevés infó. A 3 m távolság ebben a méretben SD, talán HD adásra javasolt, UHD esetében 80 cm az ajánlott. Ha 3 m-ről nézed az FHD, UHD adást, mindegy milyen TV-t veszel, nem látod a nagyobb felbontás adta minőségbeli különbségeket.

TechZilla 2016.10.05. 18:56:11

@wolves84lb: Ha vettél hozzá Miracast stickket, akkor elvileg működnie kéne a számítógéppel is.

TechZilla 2016.10.05. 18:57:30

@testnedv: De ha olcsó tévét szeretnél, akkor ne hogy már az döntsön, hogy néz ki. Ha tudsz és akarsz is kiadni egy csomó pénzt egy tv-re, akkor persze lehet a dizájnnal is foglalkozni (már aki akar, engem nem érdekelne)

SzAdam 2016.10.05. 19:05:15

Az ideális felbontás függ a nézési távolságtól, felesleges a 4k, ha messziről nézed és a szemed képtelen megkülönböztetni a full hd-tól, 32"-hez is elég a HD Ready, ha több mint 178 cm-ről nézed:
isthisretina.com

MMSZoli 2016.10.05. 19:09:02

Bocs, de a HD Ready egy mai TV-től már szánalmas, még 32"-ban is. 100 ezerért :-O
Nekem még megvan a közel 10 éves Philips TV-m is, ami kb ugyenezt tudta, csak akkor még nem volt smart, meg DVB-T, de volt már 2 HDMI rajta, na meg persze a kis kedvencem az Ambilight.
A képe meg olyan, hogy a sógorom 47"-os Samuja után inkább azt mondta ezen nézi meg az Forma1-t, mert a Ferrari legalább Ferrari vörös.
www.trustedreviews.com/Philips-Cineos-32PF9731D-32in-LCD-TV-photos
A képe, színe nagyon ott van, van hang, mély, erő. Akkoriban a kép, hang és a kinézet (anyag) volt a fókusz, a többi meg csak extra volt. Alu, üveg, kvarcporokkal csillogóssá tett fényes keret gyönyörű kombinációja. Ami így elolvasva nem túl izgi, de tényleg nagyon impresszív élőben, a 32"-nál egynek nagyobbnak tűnik a széles, de funcionális keret miatt . Igaz, 1000 Font volt annó az ára, de mivel a TV gyárban dolgoztam, pont 100e-ért megkaptam, úgyhogy játszik :-)
(egyébként fenntartom, hogy a képe agyonveri a jelenleg boltban kapható 32" mezőny többségét feketében, színekben, még ha funcióban nem is)
A hipszter generáció tette taccsra az igényeivel a nagy TV gyártókat, akik a kissé rugalmatln platformjaikkal nem tudtak utánamenni az igényeknek. Csak 3D meg smart legyen, a kép, a hang ment a kukába, a cégek meg mentek az igények után, már aki időben ráébredt,mi történik. A Philips akkori fejlesztési vezetője eleinte nem volt hajlandó beállni a sorba, nem értette meg (talán a koránál fogva sem) hogy menyire felborult az egész piac.
Kimentek az IFA-ra az új Range-el 2010-ben, és mikor az akkori vezetők emglátták a kinti koreai felhozatalt, meg az emberek reakcióját a 3D tartalmakra, visszajöttek, és leállították a TELJES fejlesztést, és nem mehetett tovvább, amíg nem reszeltek bele egy 3D áramkört. Hónapok mentek el új generáció nélkül, és milliárdok a kukába. Ez lett lényegébena Philips vége, eladtáka kíniaknak. A Sharp, a JVC, és a többi nagy végét is ugyanez jelentette.
És mi végre? a 3D tartalmak és funkció miatt, amit most 6 évvel később is csak nagyítóval kell keresni, nem lényeges. A Smart funciók, ami ma már bármelyik mobiltelefon jobban és rugalmasabban tud.

Az utána következő Philipsem (32PFL9604) meg már mindazt tudta, amit az előző nem. kb 6 éves, és mindazt tudja, amit felsortolt a cikk. Mennyit érhet most, így? vagy 40-50 ezret talán?
www.trustedreviews.com/philips-32pfl9604-32in-lcd-tv-review

SzAdam 2016.10.05. 19:10:25

Elírtam, nem HD Ready, hanem 1366x768 felbontás

SzAdam 2016.10.05. 19:18:29

@MMSZoli: 8 éve volt 100000 egy 32"-es TV, ma már tényleg irreális ennyiért, de maga a termék sokaknak kiszolgálja az igényeit.
Aki vásárolni akar, várja meg a karácsonyi akciókat már!

mókusfülecske 2016.10.05. 19:18:46

"Dizájn
Ez ne legyen már szempont!" Egy a sok hülyeségből amit itt összehordtál.

A fasznak nyitok meg ilyen marhaságot, nem értem....., persze mert mindig remél az ember, hátha most lesz egy értelmes írás. De nem, nem lesz ilyen.

szepipiktor 2016.10.05. 19:38:53

Aki 2016 végén arra ösztönzi az új tévé (értelemszerűen új fő tévé) várárlóját, hogy elég a HD és ne okos, na az a múltra szavaz.
Ma új tévénél igenis lépni kell, mert a net (youtube, de ma már az ncore is) hemzseg a minőségű UHD anyagoktól és már a 8K-sak is szép számban elérhetők. A HD egy éven belül olyan lesz, mint a 3D, marad a ócska kábeles televíziózás forrása.
És értelemszerűen "okos", ami meg behatárolja a Sony/Philips párost, mert pont az imádott Samsung netes része a leggyengébb, az LG okossága is jellemzően cégfüggő, míg a full androidosoknál gyakorlatilag leképezed a számítógépes felületeted, szolgáltatásaidat.
Most vizsgáltuk, a haver Samsung szuper okosán a Youtube-n hiányzik a felbontást beállító ikon, míg a Philips Youtube szolgáltatásán ott van...
Az árral meg ne okoskodjunk már! Én simán belefutottam egy éve egy ilyen méretű 200 ezres 4K-s példányba 120e-ért. Előtte a haver meg 80 ezerrel olcsóbban jutott szuper Samsunghoz. Mindig van kifutó széria, és netes vásárlás...
Egy ilyen eszközt nem egy évre veszel, tehát nem a jelen a szempont, hanem a jövő! A közeljövő meg már a 4K és a netes források, ahhoz meg nem céges butított "okosság" kell, hanem szabványos szolgáltatás.

romanista (törölt) 2016.10.05. 19:55:14

nekem is hasonló gondom van mint wolves84lb-nek (Samsung UHD TV, Asus Full HD laptop), kirakom wireless laptop képét a TV-re és egy ideig megy, aztán lefagy az egész többször is vagy nem megy egyáltalán.
De, a nagyobb gondom az, hogy a Hdmi-n keresztül sem működik a dolog. Vettem egy új Hdmi kábelt, összekötöttem a laptoppal, erre a kép vibrált a TV-n vagy megjelent és azonnal elment, megint megjelent, megint elment.
Gondoltam, hogy szar a kábel, visszavittem, az újjal összekötöttem megint, erre most se kép se hang, nem érzékelte a TV a 3 Hdmi kimenetből egyikben sem. Ezután a szomszéd LG TV-jével kötöttem össze a laptopot, és lőn, megjelent a kép azonnal (és nem tűnt el utána). Másnap bevittem a Samsung szervízbe a 8 hónapos TV-t, ott az ő Hdmi kábelükkel összekötötték egy DVD lejátszóval a TV-t és megjelent a kép, de csak 2 Hdmi-n keresztül (ezzel kizárták a Hdmi panel hibát, amire elsőre gyanakodtak). Ezután összekötötték a laptopomat az ő Hdmi kábeljükkel és 1 Hdmi-n keresztül megjelent a kép, de kb. 10 perc után megint elment a kép, 1 másodperc múlva megjelent újra, aztán ezt 2x eljátszotta, aztán ment normálisan 5 percig (addig vártunk, de valszeg utána megint produkálta volna ezt a hibát). Viszont, azt nem tudom és ők sem tudták megmagyarázni, hogy a full HD-s laptop képét miért 4k-ban akarja megjeleníteni a TV? A Samsung-os ember próbálta, de a TV-n nem lehet állítani a felbontást. Ja, és a közeli műszaki boltból hoztak egy olyan Hdmi kábelt, ami annyiban különbözött az enyémtől, hogy 3D is fel volt rajta tüntetve és a TV ezzel működött a legjobban..(ami azt jelenti, hogy már 2 Hdmi-n keresztül bejött a kép, de a kép eltűnösdi hiba fennállt továbbra is)
A Samsung azóta sem tudja megmondani, hogy miért produkálja a TV ezt a hibát (kép megjelenik és eltűnik többször egymás után vagy random időközönként) és miért nem jelenik meg a laptop képe a TV-n bármelyik Hdmi csatlakozót is használja az ember.
Ilyen gondom soha nem volt, bármilyen márkájú laptopot kötöttem össze bármilyen márkájú TV-vel (még a Vga korszakban sem). A Samsung-os ember azt mondta, hogy lehet nem kompatibilisek. Erre kérdeztem, hogy egyszerre kéne TV-t és laptopot vennem, vagy mi a franc? Honnan a rákból tudja az ember, hogy kompatibilis-e mondjuk egy Sony TV egy Dell laptoppal, ez milyen már?

Szóval, adott egy 8 hónapos UHD Samsung TV (500 euro) és egy 1 éves Asus laptop (1.000 euro) és nem tudom mi a búbánatos franctól nem működnek Hdmi-n (és wireless sem)..
A TV-t kicseréltethetném, de valszeg a hibák nem változnának (Samsung szerint) vagy igen?
Valaki esetleg tudna segíteni? Bármi hasznos tipp? Melyiket dobjam ki az ablakon?

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2016.10.05. 19:55:41

Az emberek 99%-a az érzelmei alapján vásárol.

Penetrator 2016.10.05. 19:59:32

Nagy baj, hogy a költséghatékonyság, meg a válság betett a plazma paneleknek! Még mindig magasabb vizuális élményt nyújtanak! Főleg egy gyengébb minőségű jelforrásnál óriási a különbség, arról nem is beszélve, hogy a ledes tv-nél rohadtúl számít még mindig, ha nem tök szemben ülsz vele, családi tv-zés felejtős!

decoati 2016.10.05. 20:08:18

HD, HD ready? 2016-ban? Gyerekeeeek....

Néhány Media Marktban árkategória szerint azonos, de eltérő márkájú tévék egymás alatt vannak bekapcsolva, ugyanazzal a műsorjellel. Ordít a színvisszaadás (gamut és white balance, ha tetszik) közötti különbség, a sorrend nekem: Sony/Philips (ízlés szerint, a Sony-knál a vörös (és árnyalatai) verhetetlen, a Philipsek természetesebbek, kicsit talán melegebbek) - koreaiak (hideg, kemény, vékony, barátságtalan) - minden más (konkrétan hibás, vagy csak simán szar).

(A Sony Bravia 40R450C pont egy százas az emagnál.)

XEP 2016.10.05. 20:19:30

Nem fontosak, az okosfunkciók?
"Az olcsó kategóriában annyira gyenge a beépített hardware, hogy teljesen felesleges az internettel vacakolni"
Ez, akkora butaság, hogy elképesztő.

igazi hős 2016.10.05. 20:27:41

@gycs: Elég furcsa lenne, ha a felbontáshoz választanám meg a távolságot. Ha egy 100 centis 4k-s tévén van, akkor üljek olyan közel, hogy 120 fokos szögben lássam a tévét, csak hogy minden pixelt lássak? Marhaság. Mérettől független egy max 40-50 fokos látómezőben legyen a kép, amit nézek, de inkább kisebben. Ami azt jelenti, hogy egy állóképnél (amikor van időd a minimális méretű éleslátási zónáddal végigpásztázni a képet) a 8K részletgazdagsága is kihasználható, de mozgó képnél a full HD is a kép 99%-án a felbontás megközelíti vagy eléri a szem felbontó képességét.

igazi hős 2016.10.05. 20:30:20

@SzAdam: "nem HD Ready, hanem 1366x768 felbontás" Azaz HD ready.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2016.10.05. 20:35:38

Dugjatok a seggébe Android oprendszeres kis boxot, 15 eFt kb., csak ne Rockchip chipsetes legyen, mert ahhoz nincsenek rendes driverek.

XEP 2016.10.05. 20:42:49

De, miért várok értelmes cikket valakitől, aki még egy hivatkozást sem képes hibátlanul belerakni a cikkbe?

XEP 2016.10.05. 20:44:29

@ern0: De ne legyen ilyen, meg olyan, meg ez ezért szar, amaz meg azért.
Szóval mégis legyen okostv.

TechZilla 2016.10.05. 21:03:25

@XEP: Kedves XEP, teljesen igazad van, orvosoltam a hibát! Köszönöm az észrevételt!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2016.10.05. 21:18:46

Az okostévé szerintem azért felesleges, mert okoseszközt gyakrabban vált az ember, mint tévét. A butatévére dugott okoseszköz sokkal rugalmasabban használható megoldás.

A dizájn kérdésében egyetértek a poszterrel: ha valaki az árhatékonyságot nézi (X pénzért legjobb vétel), akkor ott ez nem szempont. Dizájn kérdését már csak azért sem lehet figyelembe venni egy ilyen ajánlóban, mert kinek mi tetszik. A minimál műanyag keret is lehet szép, ha valaki azt szereti, és lehet utálni is a krómcsodákat.

lifelike 2016.10.05. 21:25:15

LG-ben nekem olyan gyenge proci van hogy még a menüre is várni kell, szenvedés
200ezer felett vannak azok a tv-k amiket érdemes megvenni

Soultaker 2016.10.05. 21:30:38

Sony KDL40R450C-t vettem még év elején, rákötöttem az itthon lévő OSMC-t futtató Raspberry PI-t HDMI-n és innentől meg vannak oldva a nekem lényegesebb okos funkciók a és a Rapsberry beépített CEC adapterének köszönhetően a TV távirányítójával lehet vezérelni az OSMC-t, akár SMS stílusban szöveget is lehet írni ha nagyon kell.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2016.10.05. 21:34:06

@XEP: Ha az okostévéd sw-e szar, akkor azt buktad. Ha viszont tudsz egy jó kis androidos boxot, vagy RPI2/RPI3-ra valami normális dolgot installsz, akkor az jó, illetve le tudod cserélni bármikor, olcsón.

Dr_utcai_arcos 2016.10.05. 21:49:25

Nekem a milyet? UHD!? válaszomra a kereskedő csak annyit mondott: minek? Ok, tök jól néz ki rajta a youtube-os 4k videó, spontán erekció, nem vitás. Aztán bedugod a kábeltévét és kihányod a beled...Amíg nem jön minden csatorna min hd-ben, tök felesleges a 4k tv.

Mercel 2016.10.05. 22:06:16

"Tech+troll+geek, semmi marketing rizsa, semmi PR bullshit, csak az igazság! "
AHA semmi bullshit..:D

" plazmáknál meg a fényerő csökkenésére, illetve az úgynevezett beégésre (amikor például ott marad a csatorna logó sziluettje örökre a kijelzőn)."

Értem, hogy 2002-ben voltál egy áruházi továbbképzésen és akkor ez volt a duma, de kicsit mást mutat a valóság a plazmákkal kapcsolatban.

A LED megvilágítású LCD esetében még nagyobb baromságot írtál.

Nem, nem csökken a fényerejük.
Már rég nem mezei bevilágítással dolgoznak az LCD tévék a LED meg nem "fárad" el..

Komolyan öcsém írtál egy BULLSHIT cikket, hogy csak nézek.
És azzal nyitsz, hogy itt nincs rizsa meg bullshit miközben az általánosságokat vegyíted a baromságokat?!

SZ Á N A L M A S

ezso1 2016.10.05. 22:07:59

TechZilla!

Remélem, hogy az írásodat nem szakmainak szántad. Ha mégis akkor nagy a baj a tudásoddal.
Kb. az átlagmagyar szintjén van, aki ismer 3-4 "nagy" márkát és minden más szar neki.
Pesrsze nem szakmai szempontok alapján, hiszen nem is ismeri a típust, de ha nem virít egy Samsung, Lg, stb Logo a tévén, azt már alapból rossz.
Nagyon nem így van!
Ha gondolod, pontról-pontra meg tudom neked cáfolni a cikked nagy részét, kezdve a képminősségtól, a nehéz/lassú kezelhetőségről szóló butaságig....

gycs 2016.10.05. 22:31:08

@igazi hős:
Én azt nem írtam, hogy ez alapján válassz, de ha nem megfelelő távolságról nézed, nincs értelme az FHD, UHD tartalmaknak. A 120-nak meg számolj utána UHD-nál (102 képátló esetében a szélesség 89 cm, 72 cm az ajánlott távolság) olyan 63-ra jön ki, FHD-nál 31,5. 120, akkor jönne ki, ha olyan 25 cm-ről néznéd.

zolibáttyó 2016.10.05. 22:42:50

Saját műszaki boltom van. Ez az egész összetákolt cikk egy vicc. Totális hozzá nem értésről tanúskodik. Pl.: A Toshiba, a Sharp, a Panasonic, és a Philips tv-k többsége VESTEL!!! Török ipari hulladék!!! Csak Samsungot és LG-t szabad venni. Márkabuzik vesznek csak Sonyt. Sehol sincs a koreszokhoz. Persze nem azt a kategóriát, amit a cikk írója említ, mert azok csak belépőmodellek. 7-es, nyolcas széria LG-nél, Samsungnál. Azt pedig, hogy a wi-fi hülyeség, magyarázza el annak, akinek a szemben lévő sarokban van a számtech cucca a tévével. Nem fontos a desig sem? Ez mekkora baromság? több százezre, nappali közepén lévő "bútordarabról" beszélünk.. Javaslom a cikkírónak egy fekete-ezüst SZTK keretes Vestel-SHARP nappaliba helyezését a szoba közepén keresztüldrótozva a PC-hez. Talán ha a szomszéd átmegy, majd nem ír ennyi baromságot!

Amator 2016.10.05. 22:43:32

@Mercel: Nagyon meglepődnél, ha azt írnám, hogy az LCD tv is simán be tud égni. Elég, ha 4:3-as képet nézel pár évig nem széthúzva, olyan katonás fekete és fehér csík keletkezik a kép határánál, hogy még egy plazma is megirigyelné.

Dr_utcai_arcos 2016.10.05. 23:25:57

@zolibáttyó: Cikket olvastad e? Vagy csak zsigerből tolod? "több százezre, nappali közepén lévő "bútordarabról" beszélünk.. " Nem, Egy használható tv-t keresnek 100e alatt. Üzleted van, de ugye mindent megcsinálnak helyetted? Ha egy ilyen egyszerű tény elkerüli a figyelmed (végül is csak az egész cikk erre van kihegyezve), akkor már régen csődbe mentél volna...

Gorbacsov homlokán a májfolt 2016.10.05. 23:36:55

Mit tudtok mondani a Hitachi tévékről? Az még nem adta el a márkanevet valami szutyok gyártónak? Milyen minőség? Ajánljátok?

( Én azért figyeltem fel egy modelljükre, mert nekem például a keskeny káva az, ami fontos szempont és az a Hitachi pont olyan volt.)

Larry Silverstein 2016.10.05. 23:40:18

szerintem meg legyel nagyon okos a TV(AndroidTV), és a méret másodlagos. 32 col elég a panelba neked.

ja és nagy elvárás ne legyen 100ért

Mercel 2016.10.05. 23:53:12

@Penetrator:

Nem a válság tett be a plazmának, hanem az, hogy túl sokáig ment az áruházak kva okos "szak"eladónál a hülyítés, ne vegyél plazmát sokat fogyaszt, nappal nem látni, meg beég...

Végleg pedig az tett be a plazmáknak, hogy elkezdték nyomni az UHD baromságot és a plazmáknál borzalmas volt a kihozatal ekkora felbontáson.

Mercel 2016.10.05. 23:57:42

@Amator:

Nem lepődnék meg mert láttam már ilyet én is, - de hol írtam olyat, hogy valamit nem lehet tönkretenni?
A plazmáknak van "hajlama" a beégésre de nekünk a családban van több az ismeretségi körben is pár és lekopogom, hogy az elmúlt 3-7 évben még senkinek nem ment tönkre vagy sérült le a plazmája.
És senki nem használja kivételes gonddal, egyszerűen csak nincs napokig tartó állókép megjelenítésre használva.

Mindenesetre ez a poszt egy nagyon nagyon szánalmas bullshit gyüjtemény sajnos.,

Neo07 2016.10.06. 00:09:39

Mi egy gagyi GABA TV-t vettünk. Képminősége átlagos FullHD tartalmak esetén szerintem tökéletes! Ragyogó színek, tökéletes élesség (ehhez a kontrasztot és a képélesség csúszkát nagyon le kellett venni a menüben). Egyedüli baja az, hogy nagyon sötét jeleneteknél látok némi képhibát, a zaj is nagyobb ilyenkor a kelleténél, megítélésem szerint, mégis ennek ellenére úgy vélem, nem csináltunk rossz vásárt. Egy méteres képátló, az ára meg a kb. százezer kétharmada...

Francois77 2016.10.06. 02:14:51

Buta tv + Apple tv. Nem is értem, amikor okos tv-t vesz a sok barom.

eßemfaßom meg áll 2016.10.06. 07:38:18

Evidens, plazmát kell venni.

a francba, már nem lehet :/

Okosságért meg egy forint felárat se fizetünk, ha mégis kell, párezerből megvan egy okosító ami ha elavul 2 év mulva ugyanannyiért le lehet cserélni aktuálisra,a tvben meg marad az elavult hardver és a gyártó elkezdi távolról lebutitani.

www.hwsw.hu/hirek/56117/sony-bravia-youtube-smart-tv-teve-televizio-okosteve.html

"Pontosan 50 darab Sony Bravia modell veszíti el YouTube támogatását szeptember 30-ával. A nagyjából mindössze 4 éves televíziókról ezt követően eltűnik a népszerű videómegosztó ikonja, azokon már legfeljebb csak külső kiegészítő segítségével lehet YouTube tartalmakat lejátszani. A történtekért elsősorban a Sony a felelős, de az okostévé koncepcióval is vannak alapvető problémák."

eßemfaßom meg áll 2016.10.06. 08:16:27

@zolibáttyó:"Azt pedig, hogy a wi-fi hülyeség, magyarázza el annak, akinek a szemben lévő sarokban van a számtech cucca a tévével."

3e ft környéke egy wifi stick. 15m hdmi kábel 3-5ezer ft

a wifi tényleg elengedhetetlen alapfelszerelés

eßemfaßom meg áll 2016.10.06. 08:18:38

@zolibáttyó: Mondjuk a vásárlóidat nem irigylem ha töled kérnek tanácsot :)

Ambiorix 2016.10.06. 08:19:30

Videoton Color Star megvan? :)

Van 2016.10.06. 09:41:53

@Dr_utcai_arcos: Na de az UHD TV felkonvertálja a képet. A FullHD-ból nem úgy csinál 4K-t, hogy minden pixel négyszer van kirakva, hanem interpolál, átmenetet számol. Ha a béna kábeles adást nézed egymás mellett egy FullHD és egy UHD tévén, az utóbbin jobban mutat. Ráadásul nem tudhatod, nem fog-e majd 4K-ra váltani 1-2 csatorna. Én most vettem UHD tévét és nem is tervezem lecserélni öt éven belül. Nem került sokkal többe, mint a FullHD, nem hiszem, hogy megbánom a plusz ráköltött pénzt.

furious ewok 2016.10.06. 11:46:58

Samsung monitorom van, siralmas fényerővel és betekintési szöggel, de legalább drága volt. Ezek után sony tévét vettem, a boltban az eladó is mutatta a sony és a samsung képét egymás mellett, a samu olyan volt mintha az emberek skarlátban szenvedtek volna, narancsban úszott minden. A sony készülék nekem azóta is tűéles képet ad, a színek káprázatosak, a betekintési szög kiváló, bárhonnan nézem tökéletesen látok mindent, és csak kicsivel volt drágább mint a konkurencia. Okosfunkciókat leszarom, ha nincs gyors net amúgy is felesleges, nem éri meg az árát. Lényeg a jó képminőség, ha randa meg hibás úgyse fogja szívesen nézni az ember, akár okos akár nem.

furious ewok 2016.10.06. 11:50:40

A cikk pedig szerintem jó, az ember úgyis ritkán vásárol tévét, ha más nem is, már az is segítség, hogy nem értetlenül megy a boltba, ahol megvezetik a sok felesleges funkcióval meg rásózzák az első szart.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 12:26:26

Én a Junosztyra eszküszöm. Tökéletesek a színei.

vasgyuszi 2016.10.06. 12:39:30

@MMSZoli: :))) a szívembol szóltál.
Az elso "lapos" tévém egy Philips 32pfl8404, valamikor 2009-ben vehettem, már nem is emlékszem.
A hálószobába vettem egy ikeás szekrényben van. Akkor ez volt az egyetlen modell, ami befért 78cm szélességbe. A színei ma is természetesek, talán a "hagyományos" háttérvilágításnak köszönhetoen? Mindenesetre nagyon jó szolgálatot tesz a mai napig is.

Neo07 2016.10.06. 12:56:31

@furious ewok: Azért van a színtelítettség, kontraszt, stb csúszka, hogy lehessen állítgatni. Nem mindig jó a gyári alapbeállítás.

Roy 2016.10.06. 13:04:22

Nem mindegy milyen TV-n nézed a gagyi valóságshowkat, a necces sztár műsorokat (X faktor, sztárbean sztár)., sorozatokat Nem beszélve, hogy szinte egyetlen csatornán sincs normális film. Ismétlések tönkelege.
Egyébként meg mindenki a pénztárcájának megfelelő TV-t vesz. Aki meg nem az csak flancol.

Tökibá3 2016.10.06. 13:11:59

Szuper cikk, nettó hülyeségekkel :)

Neo07 2016.10.06. 14:01:32

@Roy: Én is így gondoltam egészen a közelmúltig. De aztán rájöttem, hogy a közszolgálati csatornákon nagyon jó műsorok vannak. Azokon nem szakítják meg unos-untalan reklámokkal a filmeket, amelyek ráadásul nem a gagyi Z-kategóriába tartoznak. Az új M5-sön nagyon jó ismeretterjesztő filmek vannak!

2016.10.06. 14:11:50

Az internet korában TV-t vesz? Nooormáááliiis?

Neo07 2016.10.06. 15:00:03

@Dr. Trejo: Sokkal jobb a nagyképernyős tévén nézni a természetfilmeket, mint a noteszgép kis képernyőjén... Elég volt az egérmoziból... :-) Aztán még mindig rá lehet kapcsolni a laptopot, pláne az UHD-s tv-kre... Majd ha lesz még nagyobb tévé, akkor a mostani lesz majd a gép monitora. :-)

Márk_Márk 2016.10.06. 15:02:27

Gari?
Pari? Nari? Sali? Pali? Cseri?

Milyen gagyogós barom ír így?

Márk_Márk 2016.10.06. 15:07:28

A Telefunken mint noname cég?
Minek ír műszaki cikket egy műszaki téren totál fogalmatlan idióta?

Márk_Márk 2016.10.06. 15:20:39

@furious ewok:
Nálatok a tű éles?
Mert felénk hegyes. Éles meg a borotva.

Balt 2016.10.06. 20:23:11

@Márk_Márk: Sajnos igaz:
"In August 2006, it acquired the Turkish company Profilo Telra, one of the largest European manufacturers of TV-devices, with Brand-owner Telefunken Licenses GmbH granting a license for the Telefunken trademark rights and producing televisions under that name."

Mára kb azok a gyártók maradtak meg, amelyeket a cikk hoz, azok közül is hallani hol erről, hol arról, hogy bezárja a tv-s divízióját.

Márk_Márk 2016.10.06. 20:51:14

@Balt:
Az más kérdés, hogy eladta a névhasználati jogot, de hogy noname lenne?
Akkor a JVC meg a Blaupunkt is noname?

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.10.06. 21:03:16

tesco hírlevélt kaptam -20% LG és Samsung TV-kre!
edigital hírlevél meg szintén -20% és SONY TV-kre!

szal érdemes náluk körülnézni... én is max. ezt a 3márkát ajánlanám: Samsung - SONY - LG

2016.10.07. 09:06:01

@TechZilla: végülis nem fogod sokat nézni... :D

levcike 2016.10.09. 09:27:34

@Mercel: Egy ilyet kellett volna megcsípni a végén!
www.panasonic.com/uk/consumer/viera-televisions/plasma/tx-p60zt65b.html
Evvel, még vagy 10 évig ellettem volna... addig meg csak kitalálnak valamit... Mert ez a LED-es, 3d, hajlított, f@szság csak a parasztvakításra jó. Mint annak idején a villogó hifi torony!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.10. 20:21:26

Csak nekem fura, hogy a Philips név egy bekezdésen belül is fikázva és elismerve is szerepel?
Most akkor ezt így hogy?

Részemről szintén baromság az okos funkció.A tévé legyen egy egyszerű, hatalmas megjelenítő, amihez majd én kapcsolok okos eszközöket, laptop, asztali gép, esetleg telefon.A tévé hardvere, szoftveres szolgáltatásai úgysem fejlődnek elég gyorsan, illetve az ember nem vesz másfél évente újabb tévét, úgy mint mondjuk telefont.Így viszont q hamar elavulttá válik a tévé hw-sw képessége.Meg hát ugye az sem baj, ha nem mászik fel a tévére mindenféle köcsög zsarolóvírus, ugyebár...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.10.11. 01:02:23

@szepipiktor: Jajj, ne csináld már, a tévécsomagokban alig van még sima hd tartalom is, szinte épp hogy csak.Miközben már réges rég az utolsó bemondónőnek, tévémacinak meg monoszkópnak is fullhádéban kéne mennie...De nem ez van, mert ilyen f@sz banda az, aki ezért felelős.És nem csak Magyarországon, külföldön is ez van.Lesz még az vagy 15 év, hogy minden adó hádéban menjen...
Szóval inkább tök fölösleges az méghádébb, meg annálishádébb képességek erőltetése...
8K, atya isten, az is hülye, aki kitalálta.Egy 8K-s másfél órás film akkora lehet, hogy vinyót kell venni hozzá, kész röhej...

furious ewok 2016.10.11. 18:20:15

@Márk_Márk: Felénk (úgy az országban) a kép jó esetben tűéles, igen, legfeljebb a kés szokott borotvaéles lenni, meg a nagyokosok agyveleje.
süti beállítások módosítása